Salut,
De cind am inceput sa activam in acest domeniu am constatat ca exista un razboi rece intre diversii prestatori de servicii informatice conexe. Astfel, de fiecare data cind un client nu mai are acces la Internet, suna la providerul de Internet si acesta aproape fara ezitare spune: la noi totul e in regula, vorbiti cu administratorul de retea pentru ca e de la voi. Evident toata discutia este ornata din belsug cu terminologia de intimidare: aveti reply la ping asa ca poate fi de la routerul dvs sau de la vreun virus asa ca scanati cu un anti-spyware sau cel mai bine vorbiti cu administratorul dvs.
Atunci primim si noi sesizarea, intervenim si constatam ca totul este in regula din punctul nostru de vedere. Treaba e relativ simpla: daca firul prin care curge internet de la provider este introdus intr-un laptop si nu reusesc sa ma conectez la Internet, mingea este in curtea providerului. (nu are rost sa explic cum ma conectez, daca fac setarile de retea corect, daca schimb IP cu cel al providerului, etc….)
Cind ne-am asigurat ca providerul e de vina sunam si intrebam daca sunt probleme. Omul reia discutia, de data asta folosind direct limbajul de intimidare. Dupa un schimb reciproc de amabilitati de profil omul verifica si brusc, ca prin farmec, cerul se insenina si raspunsul devine: da, se pare ca e o problema in zona/va veni o echipa/ia verificati acum (si merge)….
Nu ar fi mult mai simplu daca ar exista o conlucrare inca de la inceput? Adica fiecare sa-si faca treaba lui, pe bune, astfel incat si timpul de reactie sa fie altul, clientul multumit si noi liberi de orice povara?
Oare asa este si in afara?
O zi faina,
Traian