Servicii IT pentru persoane fizice

externalizare servicii IT

In cei 9 ani de experienta pe piata din Romania am fost contactati in repetate rinduri de persoane fizice care fie ne gaseau pe internet, fie erau indrumati de cineva si de fiecare data ne dadeam seama ca este destul de greu sa ne orientam si catre acest segment de beneficiari.

Acum am gasit resursele necesare infiintarii unei echipe care sa se ocupe strict de problemele IT ale persoanelor fizice pentru care am creat si o formula de interventie cat se poate de atractiva dar si o formula de plata cat se poate de convenabila.

Intr-adevar diferentele intre mediul privat si cel al persoanelor fizice sunt destul de mari. Nu se poate compara solutionarea unor probleme legate de o baza de date a departamentului de contabilitate cu problema recuperarii unor fotografii de vacanta ale unui utilizator casnic (desi personal cred ca fotografiile sunt mai importante). Cu toate acestea am decis sa eliminam ideea conform careia sintagma “am eu un baiat care stie cu calculatorul” rezolva problema cel mai bine.

Nu are rost sa enumar beneficiile unei echipe de specialisti care stiu sa isi asume rezultatele in detrimentul unui instalator de Delta Force care este pregatit sa dea din umeri in orice moment si sa spuna: nu stiu ce are, du-l la reparat.

Daca ai acces la Internet, poti sa fii de oriunde din tara, da-ne de veste si te rezolvam. Nu de putine ori am fost contactati telefonic de persoane care ne-au gasit pe net si am gasit resursele necesare pentru a le sfatui telefonic FARA COSTURI, pentru probleme minore, multumirea lor fiind un excelent remediu pentru descretirea fruntilor.

Am reusit ca unor oameni absolut rupti de acest domeniu, oameni care provin din mediu artistic, educational, pensionari chiar, sa le oferim posibilitatea de a folosi calculatorul suficient de bine incat sa corespondeze prin email folosind Outlook, sa vorbeasca audio/video cu rudele si prietenii din strainatate, sa foloseasca motoare de cautare, sa gaseasca stiri sau informatii utile, sa asculte radio online si tot asa. Si asta pentru ca am stiut sale explicam ca un computer este ca un sifonier iar folderele sunt ca rafturile acestuia: raft camasi = Muzica, raft ciorapi = Fotografii, raft lenjerie = documente si tot asa. Ne place sa inventam, sa descoperim si sa aratam ca se poate si asa!

Astfel am aratat ca se poate sa oferim SERVICII I.T. CU FATA UMANA!

CONTACTATI-NE daca aveti probleme cu computerul, indiferent de unde sunteti si vom incerca sa va ajutam!

O zi faina,

Traian

Cont email suspendat pentru abuz – Google Apps

retele calculator depanare

Salut!

De ceva vreme Google ne ofera optiunea sansa si onoarea de a ne parca toate casutele noastre de email la ei, prin intermediul Google Apps. Daca avem pina in 10 conturi de email, le putem gazdui gratuit, cu acces via browser, la ei. Si nu numai emailuri, dar si multe alte inventii care pot fi utile la ocazii, nunti, botezuri si inmormantari.

Am acceptat oferta lor pentru cativa clienti si le-am parcat emailurile la Google. Toate bune si frumoase pina de curind, cand in cazul unui client, m-am trezit cu unul dintre cele 8 conturi de email suspendat.

Suspended For Abuse – se ratoia la mine anuntul de avertizare!

Am aflat cu acest prilej ca politica Google antispam s-a schimbat, cum altfel decat in rau. Ca tot ce ne inconjoara pe linie de IT. In rau in sensul ca permisivitatea a fost mult diminuata, desi ca si pana acum, ce e Spam, Viagra, “Enlarge you penis” merge in Inbox si ce e bun, util, in interesul companiei, merge la gunoi, in Spam, Trash, Heavy Metal.

 Prin urmare:

– nu scrieti subiectele mesajelor trimise cu CAPS LOCK. Scrieti firesc, altfel pica de spam.

– nu folositi prea multa formatare in corpul mesajului (CAPS, links, BOLD) decat daca este nevoie

– atentie la semnatura electronica, fara cine stie ce inventie de foto atasata. Sa fie un format simplu, banala si mica, poza adica.

– atentie daca ai primit multe mesaje inapoi si fara livrare (bounce)…acele Mail Delivery Error/Report/etc

– iti poti verifica diverse chestii copiind exact subiectul si continutul mesajului tau refuzat accesand acest instrument online de verificare. 

Daca ajungeti sa aveti contul suspendat de Google, ei spun acolo ca se ridica suspendarea in 24 de ore….lucrul asta nu este adevarat! Am stat 2 saptamani! Stiu!

Am scormonit netul si am gasit un link salvator, unde va autentificati cu user si parola dar si cu “Captcha” (nu Capșa) , metoda aia de litere si cifre formate aleator, pe care trebuie sa o introduceti. Urmati linkul, autentificati-va, daca nu vrea din prima insistati DAR NUMAI prin linkul asta pina apare mesaj in limba lui Mark Twain: “Vom verifica si ridicam suspendarea. Reveniti in cont peste 10 minute.” Dati CONTINUE si gata! Dupa 10 minute contul este accesibil si functional!

Cat timp contul e suspendat, nu poate sa fie sters din meniul de administrare! Daca suspendarea e facuta de un administrator al tau, atunci da. Daca e de la Google…nu prea. 

ATENTIE: inainte sa aplici treaba asta, asigura-te ca ai verificat si ai eliminat posibilele cauze care atrag atentia asupra acestui cont, cauze care-l fac sa fie etichetat drept spam. 

Spor in tot si toate!

Traian

Stuxnet & Rootkit.Duqu.A – metoda de devirusare via BitDefender!

webdesign pr online

Salut,

Prietenii nostri de pe forumul Open Project ne dau informatii utile si subtile, pe care vrem sa le stiti si voi. In postarea asta vorbim despre metodele de devirusare.

Rootkit.Duqu.A, conţine multe dintre funcţiile rootkit-ului Stuxnet, bănuit că ar fi fost folosit în diverse acţiuni de spionaj industrial. Stuxnet are la bază o componentă keylogger, care stă ascunsă în sisteme compromise şi adună informaţii de la acestea, înregistrând tot ceea ce este scris de la tastatură, de la site-urile accesate, până la parole şi nume de înregistrare ale conturilor online.

Rootkit.Duqu.A este bazat pe tehnologii relativ vechi, dar infecţiile cu acest tip de ameninţare pot duce la pierderea informaţiilor confidenţiale, furt de proprietate intelectuală sau alte riscuri asociate cu prezenţa unui program de tip keylogger în sistem.

Bitdefender va pune la dispozitie un utilitar de dezinfecţie pentru a va putea curata sistemul de operare de acest rootkit.Duqu.A.

Pentru cei care nu sunt familiarizati cu aceasta ciber-arma a secolului 21 numita Stuxnet….ramaneti in zona de siguranta! 🙂

O zi fara erori,

Echipa MTS

Nu vezi hardul la instalare Windows XP?

depanare laptopuri

Salut!

Mi s-a intamplat de cateva ori sa fiu intrebat cum se poate face sa instalezi un sistem de operare pe un laptop nou, care dupa ce booteaza si incarca fisierele de instalare nu vede hardul si arata mesaj de eroare albastru cu sugestie de restart. In general, aceasta problema apare cand la HDD in Bios este selectat AHCI iar sistemul de operare este XP sau mai vechi. Vista si 7 nu au aceasta problema, din cate stiu eu.
Solutia este ca la pornire sa intri in Bios (F2, DEL sau alte optiuni) si sa modifici HDD in IDE in loc de AHCI.  Apoi salvezi si incepi iar instalarea.
Daca insa nu reusesti sa activezi setarile principale si ele apar intr-o nuanta stearsa, adica inaccesibila, am observat ca la Bios-urile noi se poate parola accesul in Bios ca pentru un administrator. Dupa ce stabilesti o parola vei vedea ca poti sa ai acces si la aceste optiuni de modificare a setarilor. Asadar abia apoi poti schimba AHCI in IDE. Dupa aceea intra la System Settings si vei gasi un loc unde poti sa alegi printre altele SATA (Change, View sau Hide) Aici alege HIDE la Sata si apoi salveaza schimbarea. Abia dupa aceea poti instala sistemul. Am testat cele de mai sus pe un laptop HP 625. Pot exista diferente de la un echipament sau Bios la altul. Dar cu putina intuitie….
Evident, exista intotdeauna posibilitatea ca hardul sa fie defect! Atunci….ignora cele de mai sus! 🙂
Interesanta optiunea, in felul asta fiind un pic mai sigure sistemele. Sunt convins ca in curind si Bios-ul va arata grafic precum un sistem de operare obisnuit.
Sper sa fie de folos cuiva! Mai scutesti timp, nervi si cautari!
O zi buna,
Traian

BitDefender – Antivirusul meu de suflet

servicii it firme

Salut!

Cu riscul de a starni tot felul de pareri, ma proclam un iubitor de BitDefender. De peste 7 ani lucrez cu produsul asta atat acasa cat si pe echipamentele beneficiarilor. Unii s-au plans ca le incetineste sistemul, altii aveau preconceptii…stiti cum e…ca la masini: ia-ti Turbo ca e mai buna, ba nu, ia-ti Diesel pe zimti ca e altceva…(nu dau marci sa nu fac reclama :)….ma flatez, stiu.

Cineva mi-a spus odata la telefon: mi-ai pus BitDefender si una doua imi gasea virusi si ma atentiona. Noroc cu fiul meu care mi-a pus ceva gratuit, AVG cred….si gata, nu mai am nicio problema. Intr-adevar, daca nu e configurat cum trebuie, BitDefender poate sa para un program poate prea viu pentru gustul utilizatorului dornic sa fie protejat dar lasat in pace.

Acum, am primit acest articol de la ei si vreau sa-l postez aici, considerand de bun augur evenimentul. Daca microbist nu sunt, macar sa-mi sustin antivirusul, nu? 🙂

 =================

În cadrul testelor AV-Test.org, BitDefender a obţinut o rată de detecţie de 99%, dar şi cea mai bună rată de dezinfecţie din industrie, de 95%

BitDefender Internet Security 2011 a înregistrat cele mai mari punctaje pentru funcţiile de detecţie şi dezinfecţie împotriva malware, pe parcursul celor trei luni de testări organizate de AV-Test.org.

Testele independente AV-Test.org au evaluat produsele BitDefender împreună cu alte 18 soluţii de securitate, din perspectiva nivelului de protecţie asigurat, a reparării sistemului după o infecţie, precum şi a uşurinţei în utilizare. Testele au luat în calcul:

Detecţia statică şi dinamică împotriva infecţiilor cu malware, prin simularea ameninţărilor de tip „zero-day”

Nivelul de dezinfecţie şi eliminare a elementelor rootkit, ascunse, din sistem

Încetinirea sistemului cauzată de instrumentele de dezinfecţie şi numărul de raportări fals-pozitive

„Performanţa produsele antivirus BitDefender reflectă ceea ce utilizatorii BitDefender ştiu deja – faptul că avem cele mai eficiente instrumente de dezinfecţie” a declarat Viorel Canja, Head of AntiMalware Labs la BitDefender România. “Criteriile de evaluare ale testelor AV-Test.org sunt printre cele mai riguroase şi de aceea sunt cu atât mai valoroase rezultatele obţinute în cadrul acestor testări” a continuat acesta.

„Eficienţa funcţiei de detecţie a BitDefender nu poate fi contestată. Rata de detecţie a depăşit nivelul de 99% – în comparaţie cu media industriei de 96% – şi motorul de scanare al BitDefender a generat numai un singur rezultat fals-pozitiv de-a lungul celor trei luni de testări, în timp ce alte soluţii au returnat cel puţin 3 alarme false” a declarat Andreas Marx, CEO al AV-Test.org. “Aceste rezultate au fost atinse fără a se fi încetinit sistemul, ca în cazul altor produse. De fapt, BitDefender a folosit numai jumătate din resurse în comparaţie cu media produselor supuse testării” a adăugat Andreas Marx.

Nu se conecteaza browserul pe site Microsoft sau site de antivirus?

Nu se conecteaza browserul pe site Microsoft sau site de antivirus?

Salut!

Am intampinat aceasta problema si pentru ca nu am gasit multe raspunsuri pe aceasta tema, am zis sa desenez si aici un articol cu rezolutia (in cazul meu, cel putin).

Conficker, cunoscut si ca Downup, Downandup, Conflicker sau Kido este un viermisor aparut prin noiembrie 2008 si care, micutul, blocheaza accesul computerelor neprotejate la site-uri esentiale, gen Microsoft Updates sau site-uri ale firmelor de protectie antivirus, astfel incat sa nu te mai poti trata via computerul infectat.

Ca sa afli daca esti infectat, intra pe linkul de mai jos si daca vezi toate icoanele desenate, e ok. Daca lipsesc din ele, ai explicatii mai jos pe pagina. Apoi intra pe pagina principala www.confickerworkinggroup.org si in stanga gasesti removal tools si tot ce-ti trebuie.

Dar, pentru ca nu vei putea downloada direct, iti recomand sa aduci programele de inlaturare cu un alt computer neinfectat (rogi un prieten, daca nu ai 2 in casa) si ti-l trimite prin site-uri de transfer fisiere. Asa poti sa-l descarci direct pe computerul tau, il rulezi si gata treaba.

Apoi protejeaza-te cu antivirus actualizat si antispyware, ca nu e de glumit. 🙂

Spor!

D-ale lui Microsoftica

D-ale lui Microsoftica

Salut,

Deunazi am instalat sistemul de operare Windows 7 pe un laptop. Evident, sistem de operare cald, proaspat achizitionat contra cost de la dealerii autorizati. Totodata, am achizitionat pentru fericitul client si un Office SBS 2007, la fel, legal, cu licenta, timbre, clasoare, fir de haur, cum altfel?! 🙂

Windows-ul s-a instalat perfect, insa cand a venit vorba de instalarea pachetului Office, m-au napadit erorile, dll-urile lipsa si multe alte chestiuni dragute. S-a instalat asa, un rest de Office pe care cu greu si cu ajutorul unei aplicatii de inlaturare fortata a programelor. Am downloadat kitul original de office de pe site-ul Microsoft, pe baza de formular, introducere factura achizitie, etc. Nici acel kit nu a functionat, aceleasi minunate erori.
Am vrut sa sun la suport tehnic si sa intreb che pasa Mutasa. Asta desi mi-am amintit ca acum cca 3 ani, cand mi-am luat Vista Ultimate, am avut o problema minora cu setarile de tastatura si dupa ce am epuizat toate ideile am sunat la suport tenhnic. A raspuns o voce suava de Veronica, fata buna, de iti era si mila sa-i tulburi albastrul privirilor senine cu o asemenea intrebare. Am intrebat totusi si mi-a raspuns cu idei deja aplicate iar intr-un final….ce sa faca micuta, a scapat receptorul in furca si m-a pus pe puncte puncte…..mi-a inchis. N-am revenit.
Acum insa, vrand sa sun iar, am constatat cu stupoare ca toate caile telefonice identificate de mine erau contra cost, adica tarif special ca un expert (gen Veronica noastra) sa iti dea binete. Deci cumperi softul, nu merge, costa sa afli cum il folosesti. Mda….Oooo.Peeee.Ceeee. am dat banii! 🙂
Pe aia cu uite stickul nu e stickul o stiti? Nu mai tarziu de ieri eram la un client, avea un desktop cu Windows XP si un laptop cu Windows 7 Home. Aveam 4 memory stick-uri pe masa, de diverse capacitati. Stickul 1 in Win7 nu e vazut, stickul 2 in Win7 e vazut. Bag stick 1 in XP il vede, copiez ce aveam de copiat pe hard, bag stick 2 in XP nu il vede. Bag stick 3 in XP il vede, mut datele, bag in Win7 nu il vede, 3 minute mai tarziu, stickul 1 nevazut in Win7 initial, devine vizibil…..si tot asa, permutari de N luate cate K. Astept manualul cu explicatiile, ca mi-a scapat!
Cand ziceau astia ca vine furtuna electromagnetica si se taie curentul Planetar, pentru neplata?
O zi spornica,
Traian

Vesnica disputa dintre furnizorii de servicii IT

Vesnica disputa dintre furnizorii de servicii IT

Salut,

De cind am inceput sa activam in acest domeniu am constatat ca exista un razboi rece intre diversii prestatori de servicii informatice conexe. Astfel, de fiecare data cind un client nu mai are acces la Internet, suna la providerul de Internet si acesta aproape fara ezitare spune: la noi totul e in regula, vorbiti cu administratorul de retea pentru ca e de la voi. Evident toata discutia este ornata din belsug cu terminologia de intimidare: aveti reply la ping asa ca poate fi de la routerul dvs sau de la vreun virus asa ca scanati cu un anti-spyware sau cel mai bine vorbiti cu administratorul dvs.

Atunci primim si noi sesizarea, intervenim si constatam ca totul este in regula din punctul nostru de vedere. Treaba e relativ simpla: daca firul prin care curge internet de la provider este introdus intr-un laptop si nu reusesc sa ma conectez la Internet, mingea este in curtea providerului. (nu are rost sa explic cum ma conectez, daca fac setarile de retea corect, daca schimb IP cu cel al providerului, etc….)

Cind ne-am asigurat ca providerul e de vina sunam si intrebam daca sunt probleme. Omul reia discutia, de data asta folosind direct limbajul de intimidare. Dupa un schimb reciproc de amabilitati de profil omul verifica si brusc, ca prin farmec, cerul se insenina si raspunsul devine: da, se pare ca e o problema in zona/va veni o echipa/ia verificati acum (si merge)….

Nu ar fi mult mai simplu daca ar exista o conlucrare inca de la inceput? Adica fiecare sa-si faca treaba lui, pe bune, astfel incat si timpul de reactie sa fie altul, clientul multumit si noi liberi de orice povara?

Oare asa este si in afara?

O zi faina,

Traian

 

ITentie la IT Manager

ITentie la IT Manager

Salut,

Am tot auzit expresia: abuz de putere. Ei bine, aceasta expresie exista si este aplicabila si domeniului IT din belsug. Am intalnit foarte multe situatii in care la preluarea unui client nou am descoperit si un server prin cladire, fie el cu Windows sau o distributie de Linux si in clipa in care am vrut sa ne conectam am constatat ca nimeni nu stie parola. Cind am intrebat ni s-a spus “Andrei, fostul IT se ocupa de asta” ( nu stiu de ce dar toti fostii administratori aveau numele asta). Si l-am sunat pe Andrei care a raspuns cu greu, ne-am recomandat, am cerut frumos parola si atunci cu o nemarginita infatuare ni s-a raspuns ca deja nu mai este de competenta lui si ca nu stie cine ce a facut (in cel mai fericit caz ni s-a dat o parola in gluma, sa nu spunem ca nu ne-a ajutat).

De ce sa faci asta? Simplu: pentru ca se poate!

De aceea cred ca cel mai bine ar fi ca atunci cind vreti sa schimbati un IT, sa o faceti fara sa dati de banuit. Daca o faceti cu preaviz si omul mai are acces la retea dupa primirea vestii si nu este prevazut in contract ca trebuie sa predea postul in regula si sa raspunda corect la toate intrebarile legate de tehnologie, parole, useri, etc…atunci Dumnezeu cu mila.

O zi faina,

Traian

Patanii amuzante din serviciile IT

Patanii amuzante din serviciile IT

Salut,

Activitatea de administrare retele si calculatoare nu este intotdeauna anosta, plictisitoare si lipsita de momente frumoase. Foarte des ne-am confruntat cu niste replici care ne-au lasat masca nestiind daca sa ridem instant sau sa protejam clientul si sa ii dam dreptate lezand totusi profesia pe care o avem. Am decis sa realizam o rubrica cu replici de soc, unde vom posta prin ce am trecut noi in decursul timpului si ce ne-a amuzat cel mai mult.

– eram la o companie unde am fost rugati sa inlocuim un monitor cu altul nou achizitionat. Am luat monitorul CRT (cu tub, model vechi) pe care il avea persoana pe birou cu scopul de a-l duce in depozit si astfel sa il pot instala pe cel nou, LCD (ecran subtire). Cind sa ies din incapere cu monitorul in brate, persoana in cauza imi spune: auziti, mai bine lasati-l tot pe cel vechi, ca am niste chestii foarte importante pe desktop si nu as vrea sa le pierd. (acum doua zile am primit un telefon de la o alta persoana care mi-a spus oarecum acelasi lucru – ce face cu datele, daca isi schimba monitorul?). Lamurire: cutia aia mare care are si unitatea pentru CD si in care intra cele mai multe fire este calculatorul. In ea exista hardul care contine toate informatiile voastre. Monitorul este doar o interfata, un mod de a vedea ce e in cutia de sub birou (sau de pe birou).

O zi cu spor,

Traian